Saltar navegación. Ir directamente al contenido principal
Está usted en:
Comienza el contenido principal
Artículos
Configuración de la FPIA.3 Innovación
Reforms of the vocational education and training (VET) system in Spain are committed to a closer relationship between the VET system and companies’ needs.
Año:2017
Autor/es
Filiación:
Universidad Rovira i Virgili
Comunidad Autónoma / Región:Cataluña
Revista:Journal Of Vocational Education And Training , Vol/nº: 69(4) , Páginas: 596-616
Palabras clave: Vocational training,innovation,industry,SME,Spain
Reforms of the vocational education and training (VET) system in Spain are committed to a closer relationship between the VET system and companies’ needs. One of these needs is for a greater contribution of the VET system to innovation in companies, especially SMEs, which have limited resources to innovate. This contribution could materialise through a closer relationship between VET centres and SMEs, and also through a greater participation of employees with VET qualifications in innovation in SMEs. This article examines the role of these employees in SME innovation processes. We present the results of a survey of industrial SMEs in two Spanish industrial regions with high levels of experimental cooperation between VET centres and SMEs. The results point to the existence of obstacles to this participation. However, other factors that enable greater participation of this employee profile in SME innovation were also observed.
Artículos
En la actualidad la formación profesional en el País Vasco registra uno de los mejores índices de calidad.
Artículos
Fue durante el franquismo cuando el proceso de industrialización de Álava alcanzó el máximo auge, principalmente a partir de la década de los años 50 del siglo XX.
Informes
Analizar el papel de los trabajadores con perfil de FP en la empresa y, especialmente, en los procesos de innovación, en las cinco regiones industriales analizadas.
Informes
Realizar una revisión crítica de las contribuciones que la literatura internacional perteneciente a diferentes disciplinas ha realizado sobre los centros de FP.
Fin del contenido principal